mandag, januar 29, 2007

Lystfiskerpremiere

Så havde Ålestrup Lystfiskerforening sin første fællestur der den 27. jan gik til Lerchenfeld Å.
Der mødte fem håbefulde fiskere op og efter en tur omkring Brugsen i Gedsted for at købe gæstekort gik turen til Holmen ved Vesterbølle.
På vejen dertil måtte vi lige holde tilbage for en flok rådyr (12 stk) der ikke var helt færdige med morgenmaden. Jeg måtte lige en tur hjem igen da mine støvler stadig lå udenfor værkstedsdøren.
Vel tilbage ved åen begyndte jeg at fiske nedad åen hvor vandstanden var faldet betydeligt siden sidste week-end. Bredderne var stadig stive af frost og luften stadig så kold at linen et par gange frøs fast i stangøjerne.
Jeg fik ingen fisk med flere af de andre deltagere havde fisk på land, men da det hovedsagelig var undermålere blev ingen fisk hjemtaget mens jeg var der. Fik jeg ingen fisk var der til gengæld et utroligt dyreliv. Da jeg gik tilbage for at varme mig med et krus te lettede jeg en hare og en flok agerhøns. Ellers var der en livlig trafik af svaner, ænder og sågar en isfugl.
Ved middagstid var jeg fornøjet af kolde tæer og kørte hjem blot for en time senere at prøve lykken ved Ulbjeg Klint, det gav heller ikke noget udover oplevelsen ved at være ved/i vandet.
Så gik den lørdag med en masse frisk luft, Næste gang jeg tager til Ulbjerg tager jeg Jensen med og Conni, hvis hun vil/har lyst.

Ingen kommentarer: