mandag, juli 20, 2009

Lilla morgen







Da jeg træder ud på terrassen denne mandag morgen, mødes jeg af lilla farver i alle afskygninger, der er lavendel, sommerfuglebusk, en krukkeplante, og også en blomstrende plante i vandbassinet. Det er ikke dårligt, da lilla så afgjort også er min foretrukne farve, men sjovt nok er det ikke tilsigtet, men det er nok sådan, at når man har en yndlingsfarve, vil der også ubevidst bllive valgt planter i denne farve til haven. Ved nærmere eftertanke findes der næsten ingen gule blomster her på matriklen, og det er nok fordi jeg ikke bryder mig om gult.
Jeg har også lige rundet moreltræet, som bærer i overflod dette år, så der blev lige plukket en stor skålfuld, som der kan spises af i dagens løb, vi har også lavet nogle liter saft af moreller, og der er mange endnu, men efterhånden er der flest på de højtsiddende grene, så stigen står ved træet, hvis nogen har lyst til flere.

1 kommentar:

Sussi sagde ...

Hvor ærgeligt at jeg ikke er der til at spise moreller.
Måske er der mirabeller til din fødselsdag?