torsdag, november 02, 2006

Maleri

Jeg har været utrolig heldig.
I lørdags havde vi besøg af Vera, Arne, Anne og Ove, og Vera havde en gave med til os (måske mest mig), et maleri som hun havde malet for ca. 1 år siden. Jeg har lige fra jeg så det første gang været meget facineret af dette maleri. Jeg synes der er mange ting at se i dette maleri. Uanset hvilket humør jeg er i, kan jeg se noget. Når humøret ikke er for godt, ser jeg noget positivt bag de måske noget dystre masker (ansigter) på billedet.
Og når man er glad, kan man se lyset. Vi har nu fået maleriet hængt op, og jeg ser på det mange gange hver dag.
Tak Vera.

Da der nu er efterår måtte jeg jo lave en bagt æblekage til gæsterne, og her følger opskriften:
Skræl en portion gode "danske" madæber og læg den i et smurt ildfast fad lagvis med sukker og kanel.
Lave en smuldredejg af:
75 g. smør
50 g. sukker
ca. 100 g. hvedemel
lidt havregryn.
Kom smuldredejgen over æblerne og bag det i ovnen ved 200 gr. i ca. 20 min.

Velbekomme. Conni

Ingen kommentarer: