onsdag, november 19, 2008

Dejligt for øjnene

De første amarylis har fundet vej til matriklen, står med knopper, som bliver større og større dag for dag. Jeg glæder mig til at blomsterne viser sig, for det absolut en af mine yndlingsblomster som jeg nyder at følge fra knop til fuldt udsprunget blomst.
I lørdags da vi havde gæster, blev jeg foræret 8 dahliaknolde, så det bliver spændende at få dem i jorden til foråret, og se hvilke farver der gemmer sig i dem. Dahliaer er også fantastiske blomster, hvor der ud af en tør rodknold, kommer masser af blomster til at pynte både i haven og i vaser.
Her i denne mørke tid er det dejligt at tænke på og planlægge havens blomsterflor til næste år, så kan man næste glemme hvor træls de næste 5 måneder kan være. Det er altid rart at ha' noget at se frem til.

Ingen kommentarer: