søndag, november 23, 2008

Den Gule Bygning


I går, lørdag, var jeg til 100-års-dagen for opførelsen af den gule bygning i Vildbjerg. Jeg startede i 1. klasse i den gule bygning, men gik dog også 2 år i nordfløjen og de sidste tre år i den daværende sydfløj (1. - 3. real). Underligt at tænke på at den skolebygning jeg så blive bygget nu er nedrevet. Det er da godt at "Den Gule Bygning" fra 1908 er blevet erklæret bevaringsværdig og formentlig nu skal bruges som kunstskole, lokalhistorisk arkiv og meget mere.
Til jubilæet var fremmødt ca 250 tidligere elever og lærere til en kæmpe julefrokost i Vildbjerg Sports- og Kulturcenter hvor der var store muligheder for at hilse på tidligere klassekammerater og andre bekendte fra skoletiden.
Nye ansigter og indtryk fra kl 14 til 01 gør at man faktisk er lidt træt og brugt.
Næste træf bliver formentlig når vi kan holde "Guldkonfirmation" i 2012. Jeg håber at Tove og Karen igen vil være tovholdere i dette projekt. Jeg vil da gerne, i den udstrækning jeg kan, være behjælpelig.
En rigtig god oplevelse var det.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: