onsdag, juni 17, 2009

Fridag



Hvor er det fantastisk at det gode vejr netop falder på en onsdag, hor jeg har fridag.
Formiddagen blev brugt i godt selskab, sammen med veninden Britta, kaffe og masser af snak, samt en stikling af "ørepineplanten", som er en duftgeranie. Vi har i mange år haft denne plante på matriklen, men den er altså død i vinterens løb, så vi måtte desværre undvære denne plante på matriklen, da ingen af de planteskoler, jeg har frekventeret her i foråret, har været leveringdygtige.
Jeg blev derfor meget glad, da Britta gerne ville af med en plante til mig. Nu skal den plantes i god jord, og så have masser af vand og kærlighed, så tror jeg at at vi en sund og levedygtig plante ud af det.
Eftermiddagen er blevet brugt med at tilberede mad til de næste to dage. Dagen i dag er ret fantasiforladt, da der skal spises medisterpølse med nye kartofler og rødkål, men i morgen står den på tomatlasagne, da det for tiden er billiger at købe 10 tomater end 3, hvilket nok er det antal der bedst passer til vor lille husholdning. Normalt plejer vi at spise tomatlasagne når drivhuset bugner med tomater, men det er altså ikke endnu, men der kan nok ikke smages forskel på udenlandske og hjemmeavlede i denne ret.

Ingen kommentarer: