torsdag, juni 18, 2009

Sommer


Dette er indbegrebet af sommer i Danmark. Dejlige nyplukkede danske jordbær. Vi er heldige med at Hanne er en god leverandør, så mon ikke vi får jorbærbehovet dækket i år.
Kalenderen siger også sommer, men det er ligesom vejrguderne ikke helt har fattet det, for der blæser kraftigt, så det er ikke så behageligt vejr udendørs. Jeg ved godt at der i næste uge loves temperaturer op til 27 grader, men det er faktisk for varmt, hvorfor kan vi ikke bare lige ha' 22 grader, let vind og så lidt natteregn.
Jeg går og venter på at Sussi lander her på matriklen, hendes lille bil skal på værksted i morgen igen, da der er en lampe som lyser, og den plejer at komme på et lokalt værksted. Samtidig har hun en aftale med en veninde om at se udstilling på Skals Håndarbejdsskole i morgen eftermiddag, så det passede ret godt for hende.
Aftensmaden er jo nem at gå til i dag, da tomatlasagnen står klar i køleskabet, der er også langtidhævet dejg til madbrød, og så skal der bare lige klares en lille salat. Det er til at overkomme.
Jeg tror nu alligevel jeg vil vove mig udendørs, for mon ikke der kan findes en lækrog hvor der kan optages lidt D-vitamin.

Ingen kommentarer: