fredag, juli 20, 2007

Havørred




Så lykkedes det.
En god fornemmelse at mærke fast fisk for enden af linen. Stedet var Simested Å ovenfor Hvilsom. Vandet klart som sprit, vinden let og en sky gled ind imellem ind foran solen. Straks jeg kom til åen var en ørred ude for at se efter fluen uden dog at hugge, men det skyldtes nok at jeg blot havde kastet fluen i vandet lige foran mig og jeg var derfor fuldt synlig.
Jeg så altså at der var fisk i åen og fortsatte nedover og ca ½ time senere var den der. Efter 5 - 10 minutter lå den i græsset og blev definitivt gjort ukampdygtig. Da jeg så på klokken var den præcis 12.00 så det er altså ikke nødvendigt at gå rundt i mørke for at fange fisk.
Fisken vejede 1,4 kg fordelt på 52 cm og blev fanget på en Skjerns Fancy, en variant jeg kalder Jensen da det er ham der har lagt hår til vingen.(pe)

1 kommentar:

Sussi sagde ...

Det var vel nok dejligt for dig :-)
Tillykke!