søndag, oktober 28, 2007

Fjordfiskeri

I går, lørdag 27. oktober, løb så den traditionelle fjordfisketur til Mariager Fjord af stabellen. Man kan ikke sige at fremmødet var stort, vi blev i alt 4 der kørte til Bøgeskoven på sydsiden af Mariager Fjord hvor vi var klar til at fiske kl ca 11.30. Den første time skete der intet, men efter frokost fik Jens en fin ørred på ca 51 cm. Efter en tredie omgang i vandet der ikke gav noget gjorde vi klar til at køre hjem. Status blev altså 1 fisk til 4 fiskere, men blev det ikke til fisk til alle kunne alle nyde det gode vejr og landskabet på nordsiden af fjorden der var klædt i efterårets farver.
Inden jeg skal vadefiske igen er jeg nok nødt til at anskaffe mig et par nye waders da der mod slutningen af dagen var ca ½ liter vand i højre støvle på trods af at jeg havde forsøgt at forsegle sømmene.
Sådan en dag i det fri med masser af frisk luft trætter så det var godt at jeg kunne sove længe i dag og alligevel komme op i rimelig tid på grund af overgangen til normaltid.(pe)

Ingen kommentarer: